سؤال عن مهمات البطل

• السلام عليكم

هو عندى سؤال كده ممكن يكون سخيف ^^"

بس هي المهمات بتعت البطل بتتجدد كل اد ايه يعنى انا اما ابتديت كانو 4 مهمات بس عملت 3 وناقص واحده ياترى هاخد مهمات تانيه امتى؟

<3جديده وعامله دوشه<3

• و عليكم السلام

قصدك المغامرات ؟

تظهر المغامرات تلقائياً عندك. ولا يمكنك التحكم بها وبوقت ظهورها.

معدّل ظهور المغامرات

حين تبدأ اللعبة ستظهر أمامك 3 مغامرات.

في السيرفرات العادية، تحصل على مغامرات كما يلي:

• الأيام 1 - 3: 3 مغامرات كل يوم
    • الأيام 4 - 7: 2 مغامرات كل يوم
    • الأيام 8 - 21: 1.2 مغامرات كل يوم، يعني 6 مغامرات كل 5 أيام
    • من اليوم 22 - لنهاية السيرفر: 0.6 مغامرة كل يوم؛ يعني كل عشرة أيام، ست مغامرات

في السيرفرات السريعة 3x ستحصل على مغامرات بفاصل زمني أقل بـ 3 مرات منه في السيرفرات العادية:

• الأيام 1/3 - 3/3: 3 مغامرات كل 8 ساعات
    • الأيام 4/3 - 7/3: مغامرتان كل 8 ساعات
    • الأيام 8/3 - 21/3: 1.2 مغامرة كل 8 ساعات
    • الأيام 22/3 - لنهاية السيرفر: 0.6 مغامرة كل 8 ساعات

يبدأ حساب الوقت لبدء المغامرات ولوقت الحماية من وقت تفعيل العضوية وليس من بدء السيرفر، وعليه في الـ 24 ساعة الأولى هناك 6 مغامرات للإنجاز. نقطة أخرى يجب ذكرها، هي أن ما ذكر سابقاً هي تواقيت تقريبية، لكن الواقع هو أن هذه المغامرات تظهر بشكل عشوائي تقريبا، حيث يمكن أن تحصل في الـ 30 ساعة الأولى على تسع مغامرات، ثم عليك الانتظار بعد ذلك لمدة ثلاثين ساعة أخرى لتحصل على المغامرة العاشرة.

• اها تمام افتكرتهم كتير :(

تمام وبالنسبه للى ظاهره شاق دى اطلعها ولا بلاش؟

هذه المغامرة رح تنقص من صحة البطل أكثر من المغامرة العادية

كل ما كانت الكفاية الحربية لبطلك مرتفعة كل ما صار الضرر الذي سيتعرض له أقل

• يعنى فى احتماليه تموت ولا هتقلل الهيلث بس؟

حسب صحة البطل

تأكد دائما قبل ما ترسل البطل أنه صحته مرتفعة

اذا كان مثلا 10% صحة و أرسلته مغامرة شاقة ممكن يموت و لكن الكفاية الحربية التي هي قوة البطل لها تأثير أيضا

• هو في حاله سيبته في القريه قاعد مبيعملش حاجه هيعالج نفسه ولا لازم استعمل العلاج؟

رح يعالج نفسه و فيه معدات بتساعده يعالج نفسه بشكل أسرع يعني بدل 20% صحة كل 24 ساعة ممكن يعالج نفسه 40% كل 24 ساعة

• تمام عقبال ما تظهر المعدات هى 76 يعنى مش قليله اوى ومافيش مهمات تاني خايها قاعده تاكل وتشرب وتنام كده

في بداية السيرفر لما يزداد مستوى البطل وزع النقاط على الكفاية الحربية والموارد فقط

وبذي اللطريقة البطل ما بنتقص صحته بسرعة

وفي شي يزيد من صحة البطل مباشرة وهو مرهم الشفاء

• انا زودت النقاط موارد فقط ومش كفاءه حربيه

طيب اذا انت مهتم بالموارد فهذا شي عادي وحتى انا احياني اسويها لاكن لو تطور البطل ثاني اعطي نقطة للكفاية الحربية عشان ما ينقص من صحته كثير بالمغامرات او اذا كنت مصر على الموارد لازم تشتري معدات من المزايدات